فوق برنامه ها

 

تاثیر ورزش ژیمناستیک در کودکان :

یکی از فعالیت هایی که در مهد کودک به کودکان آموزش داده می شود ژیمناستیک است. ژیمناستیک به دلیل دارا بودن منشا حرکات طبیعی نظیر راه رفتن، دویدن، جهیدن، چرخیدن و پریدن در گروه ورزش های مادر قرار دارد.

همچنین به علت بالا بردن توانایی های جسمانی نظیر قدرت، سرعت، انعطاف پذیری، استقامت، چابکی، جنبش پذیری و از همه مهم تر هماهنگی عصب عضله در گروه ورزش های پایه قرار می گیرد. این ورزش تنها ورزشی است که می تواند از سنین پایین قبل از دبستان به کودکان آموخت.

تاثیر آموزش سفال بر روی کودکان :

برای بهبود رشد کودک روانشناسان توصیه می کنند کودکان آپارتمانی خود را با گل بیگانه نکنیم،گل را به خانه آورده و در دسترس کودک قرار دهیم تا توسط دستان کودک لمس شود و حس شیطنت و بازیگوشی کودک از طریق دستان به گل داده شود، چرا که گل تنها ماده ای انعطاف پذیر از طبیعت است که ذات انسان بیشتر با آن مانوس است. مطمئنا کلاس های ریاضی و علوم و یا … به اندازه کلاس هنر نخواهد توانست روح کودک را تجلی دهند و در زلاله پاک خدایی شفاف تر کنند.


تاثیر موسیقی در کودکان :

زمانی که کودکان با موسیقی آشنا می شوند قسمت های زیادی از مغز آن ها بطور همزمان تقویت می شوند که از جمله آن می توان به مرکز زبان آموزی و محاسباتی اشاره کرد.کودکانی که موسیقی گوش می دهند قدرت شنیداری آن ها به طور قابل توجهی افزایش پیدا میکند که همین عامل سبب می شود مهارت های زبان آموزی آنها رشد چشمگیری داشته باشد. این کودکان بهتر می توانند الگوهای زبانی را تقلید کرده و فراز و فرود های  خاص هر زبان را تحلیل کنند که همه این مسائل به بهترین شکل می توانند روی مهارت های زبان آموزی تاثیر مثبت داشته باشد.

تاثیر نقاشی در کودکان :

یکی از هنرهایی که می تواند در تربیت کودک سهم به سزایی داشته باشد نقاشی است. نقاشی کردن فعالیتی تقریبا غریزی است که رشد هوشی و ذهنی کودکان بسیار موثر است. بسیاری از پژوهندگان بر این باورند که نقاشی دریچه ای است که بر اندیشه ها و احساسات او گشوده می شود و می توان از نقاشی های او در سنجش شخصیت یا تشخیص نا به سامانی های روان شناختی او استفاده کرد و در پی درمان آن ها برآمد.

تاثیر ورزش های رزمی بر کودکان :

  1. به تعویق انداختن سن بلوغ
  2. به جهت باز بودن صفحه رشد کودکان می توان توسط این ورزش رشد استخوانی کودکان را بیشتر کرد
  3. کمک به آمادگی جسمانی و تقویت قوای جسمی کودکان
  4. ترشح هورمون ضد استرس در طی حرکات هوازی باعث هوشیاری و تمرکز کودکان می شود
  5. افزایش دامنه حرکتی اندام کودکان در این ورزش چندین برابر خواهد شد

تاثیر زبان دوم (انگلیسی) در کودکان :

چه سنی برای شروع یادگیری زبان انگلیسی کودکان مناسب تر است؟

به طور کلی سنین زیر شش سال، سنین طلایی یادگیری زبان دوم محسوب می شود.

چرا که کودک در این سن می تواند جملات را با تلفظ صحیح بیاموزد و صحبت کند.

اما بهترین سن آموزش زبان انگلیسی کودکان زمانی است که کودک زبان مادری خود را به خوبی صحبت کند.

این سن در هر کودک متفاوت است. ممکن است یک کودک در سن سه سالگی به خوبی به زبان مادری صحبت کند ولی کودکی دیگر در همان سن نتواند برخی صداها را درست بیان کند.

بنابراین بهترین سن شروع یادگیری زبان انگلیسی از سن چهار سالگی عنوان شده است.

آیا یادگیری زبان خارجی در سنین پایین در رشد زبان مادری کودکان تداخل ایجاد می کند؟

کودکی که در زبان اول مشکل دارد، نمی تواند حرف خاصی را تلفظ کند یا برخی کلمات را جابجا می گوید، نمی تواند در یادگیری زبان دوم موفق باشد.

آموزش زبان در این شرایط باعث می شود که کودک زبان مادری را با تاخیر بیاموزد و آموزش زبان دوم هم مدت بیشتری طول بکشد.

آیا والدین می توانند به کودکان خود زبان انگلیسی بیاموزند؟

والدینی که مسلط به زبان انگلیسی هستند می توانند با صحبت کردن با کودک در منزل این زبان را همچون زبان مادری به او بیاموزند.

اما والدینی که این مهارت را ندارند بهتر است آموزش را به افراد متخصص بسپارند؛

چرا که اگر زبان را با تلفظ اشتباه به کودک آموزش دهیم، این تلفظ در حافظه ی کودک ذخیره می شود و زمان زیادی می طلبد تا بتوان آن را تصحیح کرد.

نقش والدین در رشد فرآیند یادگیری زبان انگلیسی کودکان چیست؟

والدین باید مشوق کودک باشند و به او نشان دهند که برای توانایی او در یادگیری صحبت کردن به زبان انگلیسی ارزش قائل هستند.

همچنین می توانند با پخش کردن ویدیوها و آهنگ های انگلیسی در منزل محیطی فراهم آورند که به پیشرفت او در یادگیری انگلیسی کمک کند.

برای کودکان بزرگتر شرکت در دوره های آموزش تابستانی در کشور مرتبط و قرار گرفتن او در محیطی واقعی سبب می شود بدون واسطه با فرهنگ و مردم آن زبان ارتباط برقرار کند.

یادگیری زبان دوم چه تاثیری بر سایر توانایی های کودکان دارد؟

طبق تحقیقات کودکانی که زبان دوم آموخته اند، خلاق ترند و مهارت بیشتری در حل مسأله دارند.

این کودکان توانایی ارتباط با انسان های بیشتری را دارند ، با فرهنگ های بیشتری آشنا می شوند و بیشتر یاد می گیرند.

همچنین به شناخت عمیق تری از تجربیات بشری می رسند و در آینده شانس شغلی بیشتری خواهند داشت.

چطور می توان کودک را به زبان انگلیسی علاقمند کرد؟

ابتدا باید کودک را در معرض زبان انگلیسی قرار دهیم. با کارتون ها، آهنگ ها، داستان ها و بازی ها.

این کار باعث می شود کودک حس مثبتی نسبت به زبان انگلیسی داشته باشد و از نظر ذهنی برای یادگیری این زبان آمادگی پیدا خواهد کرد.

تاثیر بازی شطرنج بر روی کودکان :

اگر می خواهید فرزندتان مسئولیت پذیر بار بیاید و قدرت پذیرش اشتباهاتش را پیدا کند،بهتر است او را با شطرنج آشنا کنید.از آن جا که در این بازی فرد برای حرکت اشتباهی که انجام می دهدبه سرعت تنبیه می شود و باید اشتباهاتش را با راه های تازه جبران کند،شطرنج می تواند ورزشی ایده آل برای فرزند شما باشد. این بازی به کودکان شما یاد می دهد که مسئولیت اشتباهاتش را بپذیرد و بعد از تنبیه شدن، دلگیر یا ناامید نشود و با تفکر منطقی تر، بتواند اشتباه خود را جبران کند، او می داند که اگر این بازی را خوب بداند باز هم کسانی هستند که از او توانمند تر هستند و می داند که اگر در این بازی بهترین باشد، بدون توجه به سن، جنسیت و طبقه اجتماعی آدم ها، می تواند بر آن ها پیروز شود. فرزند شما از این بازی یاد می گیرد تنها دلیل موفقیت، او و تصمیمش هستند و تفاوت های اجتماعی و سنی کمترین نقش را بازی می کنند. اگر شطرنج بتواند این تفکر را در فرزند شما شکل دهد، اعتماد به نفسش بیشتر می شود و یاد می گیرد که خودش می تواند پله ترقی خود باشد.

ارتباط با ما

نشانی : تهران نو ، خیابان دماوند ، نرسیده به پل خاقانی ، پلاک ۳۴۰

تلفن : ۷۷۴۱۰۲۰۲ - ۷۷۴۱۱۸۷۸ دورنگار : ۷۷۴۷۰۲۱۷

        

تماس با ما